Cases

Strategie en uitrol van 3D-printactiviteiten: de start van BMT Additive

Via een joint venture investeerde BMT Group enkele jaren geleden in een start-up die een slimme boormachine ontwikkelde voor de luchtvaartindustrie. De behuizing zou worden vervaardigd uit titanium, en daarvoor werd een ARCAM EBM metaal 3D-printer aangeschaft. Op die manier zou BMT Group van dichtbij de mogelijkheden van 3D printen leren kennen, om zo hun kennis van verspanende technologie te complementeren. Naar aanleiding van de overcapaciteit van de printer, werd aan Thingit gevraagd een strategie te ontwikkelen om de business development activiteiten voor het 3D-printen te versterken en te realiseren.

Lees verder

Colruyt Group: koelen met vloeibaar ijs

Colruyt Group bevoorraadt zijn winkels met wat ze noemen ‘gemengd transport’. Dat betekent dat ze zowel droge als gekoelde voeding in één en dezelfde vrachtwagen vervoeren, in afzonderlijk gekoelde karren. Traditioneel gebruikt Colruyt Group droog ijs of eutectische platen voor die koeling, maar daarbij duiken verschillende nadelen op: leverancier-afhankelijkheid, moeilijke controle van koeltemperatuur en duurtijd, onvoldoende gebruikersgemak, een negatieve impact op het milieu, en tenslotte ook de kostprijs.

De warenhuisgroep gaat daarom op zoek naar een volledig nieuw concept, gebaseerd op vloeibaar ijs. Na ruim vijf jaar ontwikkeling neemt Colruyt Group zijn oplossing in gebruik, en worden dagelijks meer dan 6.000 karren met vloeibaar ijs gekoeld. De besparing wordt op vijf miljoen euro per jaar geraamd, en de oplossing heeft een significant positieve impact op de ecologische footprint van de maatschappij.

Lees verder

Europlasma (3): Wereldwijd kwalitatieve leads zoeken en contacteren

Samen met Europlasma speurden we naar nieuwe toepassingen voor de gepatendeerde nanocoatings van het Oudenaardse bedrijf. In een eerdere analyse werden verschillende markten en spelers in kaart gebracht. 

Na een strategische oefening selecteerden we de 5 meest veelbelovende domeinen en verwierven we inzicht in de markt en alle relevante spelers. Maar hoe raak je daar nu binnen? 

Lees verder

Europlasma (2): De belangrijke spelers in de markt van contactlenzen in kaart brengen

Thingit werkt samen met Europlasma voor het vinden van nieuwe markten voor hun nanocoatings. In een eerste analyse werden verschillende markten in kaart gebracht.

Uit de analyse bleek dat de acrylzuurcoating een toegevoegde waarde kon betekenen als coating op contactlenzen. Maar hoe zit die markt in mekaar? En welke spelers zouden geïnteresseerd zijn in het aanbod van Europlasma?

Lees verder

Europlasma (1): Nieuwe markten ontdekken voor gepatenteerde nanocoatings

Europlasma is een bedrijf uit Oudenaarde dat oorspronkelijk machines bouwde om nanocoatings op substraten aan te brengen. Onder impuls van huidig CEO Filip Legein transformeerde het zijn businessmodel, waardoor het nu veeleer geld verdient met zelf ontwikkelde chemie dan met de machinebouw.

Lees verder

Meer business voor het innovatieve opvouwbare materiaal van ONAK

Ondernemers Thomas en Otto delen een passie voor kanovaren. Tijdens één van hun avontuurlijke tochten kregen ze een idee dat hun hobby een pak eenvoudiger zou maken: “Wat als je een kano kon opplooien tot een koffer, zodat je die overal mee kunt nemen, op de trein, met de auto of met de fiets?”

Lees verder

Deze klanten maken gebruik van onze diensten