Europlasma (2): De belangrijke spelers in de markt van contactlenzen in kaart brengen

Thingit werkt samen met Europlasma voor het vinden van nieuwe markten voor hun nanocoatings. In een eerste analyse werden verschillende markten in kaart gebracht.

Uit de analyse bleek dat de acrylzuurcoating een toegevoegde waarde kon betekenen als coating op contactlenzen. Maar hoe zit die markt in mekaar? En welke spelers zouden geïnteresseerd zijn in het aanbod van Europlasma?

De patentendatabank leidt tot nieuwe marktinzichten

We verzamelden en analyseerden alle patenten in de markt van contactlenzen. Naast de belangrijkste commerciële bedrijven in de sector, brachten we ook de technologie die ze toepassen in kaart. Daaruit bleek dat ongeveer de helft van de bedrijven plasma-equipment gebruikt die gelijkaardig is aan de technologie van Europlasma. Eén van hen gebruikt vandaag al acrylzuur. Voor ons en voor Europlasma was dat de bevesting dat acrylzuurcoatings een toekomst hebben in de sector van de contactlenzen.

Lees verder:

Wereldwijd kwalitatieve leads zoeken en contacteren

Thingit keek via de patentendatabank naar de concurrerende technologie. Daaruit leerden we hoe wij ons konden positioneren, zowel defensief als offensief. Dat is geen klassieke marktstudie. Als bedrijf word je er veel wijzer van.

Filip Legein - CEO Europlasma